КАФЕДРА ПРАВА ТА ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ
Кафедра права та публічного управління входить до складу Навчально-наукового інституту історії, права та міжнародних відносин
Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка
і здійснює підготовку фахівців за спеціальностями:
- 081 (D8) «Право»
- 281 (D4) «Публічне управління та адміністрування»
Мета діяльності кафедри
Досягнення європейських стандартів якості вищої освіти та наукових досліджень у галузях права і публічного управління; підготовка сучасних лідерів, які:
- володіють системним державно-управлінським мисленням;
- мають глибокі теоретичні знання та прикладні професійні навички;
- характеризуються соціальною мобільністю, високими моральними якостями;
- є конкурентоздатними на національному та міжнародному ринку праці.
Основні завдання кафедри
1. Освітня та наукова діяльність
- Забезпечення якісного освітнього процесу відповідно до стандартів вищої освіти.
- Формування студентоцентрованого підходу в навчанні та науці.
- Підвищення якості освіти за профілем кафедральних дисциплін, розвиток атмосфери творчої співпраці.
2. Практична підготовка здобувачів
- Організація навчальних та виробничих практик у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях, органах правопорядку та правозахисних інституціях.
- Співпраця з установами-партнерами на основі укладених договорів.
3. Науково-дослідна та інноваційна діяльність
- Проведення фундаментальних і прикладних досліджень у сфері права та публічного управління.
- Забезпечення високого рівня конкурентоспроможності результатів досліджень.
- Сприяння комерціалізації наукових розробок.
- Науковий супровід упровадження результатів досліджень у практичну діяльність.
4. Інтернаціоналізація освіти і науки
- Інтеграція діяльності кафедри в європейський освітньо-науковий простір.
- Розширення міжнародного партнерства, участь у програмах академічної мобільності.
- Залучення іноземних лекторів і спікерів до навчального процесу.
- Участь викладачів та здобувачів у міжнародних наукових програмах і грантах.
5. Розвиток кадрового потенціалу
- Підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників.
- Розвиток навичок використання інформаційних технологій і володіння іноземними мовами.
- Захист дисертацій, здобуття наукових ступенів і звань.
- Активна участь у професійних об’єднаннях та наукових спільнотах.
6. Освітньо-виховна діяльність
- Формування у здобувачів професійної та правової свідомості, високих моральних і громадянських якостей.
- Забезпечення поєднання навчального процесу з виховною та волонтерською діяльністю.
- Підтримка студентських ініціатив, участь у наукових і громадських заходах.
7. Профорієнтаційна та інформаційна діяльність
- Проведення заходів із популяризації спеціальностей кафедри.
- Налагодження співпраці з випускниками та роботодавцями.
- Розширення інформаційної присутності кафедри у медіапросторі.
8. Фінансова та організаційна діяльність
- Залучення додаткових ресурсів для зміцнення навчально-матеріальної бази університету.
- Виконання наукових досліджень на замовлення органів влади, міжнародних організацій, підприємств та організацій.
Основні напрями роботи кафедри
- Навчальна робота
- Методична робота
- Науково-дослідна та інноваційна діяльність
- Організаційна робота
- Інформаційна та профорієнтаційна діяльність
- Виховна робота
- Академічна мобільність
- Міжнародне співробітництво
Науково-педагогічна діяльність кафедри
Викладачі кафедри активно поєднують педагогічну, наукову та експертну діяльність. Вони є гарантами й членами проєктних груп освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки:
- бакалаврів за спеціальністю 081 (D8) «Право»,
- магістрів і аспірантів за спеціальністю 281 (D4) «Публічне управління та адміністрування».
Науково-педагогічні працівники кафедри постійно підвищують рівень своєї наукової та практичної підготовки, проходять стажування у провідних освітніх і науково-дослідних установах України та Європи.
Вони тісно співпрацюють із спеціалізованими вченими радами закладів вищої освіти України: готують відгуки на дисертаційні дослідження та автореферати, виступають офіційними опонентами й рецензентами.
Науковці кафедри беруть активну участь у роботі редакційних колегій фахових та міжнародних наукових видань, долучаються до діяльності шкіл з прав людини, є членами експертних рад Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, Міністерства освіти і науки України, Українського інституту розвитку освіти, а також входять до складу журі конкурсів студентських наукових робіт.
Викладачі кафедри активно долучаються до міжнародних наукових та освітніх проєктів, що сприяє інтеграції університету у світовий освітній простір.
Усі науково-педагогічні працівники кафедри є членами громадських організацій, що посилює зв’язок кафедри з професійною спільнотою та суспільством.
СПІВПРАЦЯ КАФЕДРИ
Кафедра активно розвиває наукові та освітні зв’язки з вітчизняними й зарубіжними партнерами, розширюючи міжнародну інтеграцію та практичну складову освітнього процесу.
Підписані угоди про співпрацю та налагоджена тісна взаємодія з численними закладами освіти, органами державної влади, судовими та правозахисними інституціями.
Заклади освіти України та зарубіжжя:
Батумський державний університет імені Шота Руставелі (Грузія), Варненський Вільний університет «Черноризець Храбър» (Болгарія), Пульський університет імені Юрая Добріле (Хорватія), Університет Рієки (Хорватія), E-science space (Республіка Польща), Чорноморський національний університет імені Петра Могили, Національний університет «Одеська політехніка», Національний університет «Чернігівська політехніка», Одеський національний економічний університет, Національний авіаційний університет, Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ, Академія Державної пенітенціарної служби, Одеський державний університет внутрішніх справ, Університет митної справи та фінансів, кафедра політології та публічного управління Волинського національного університету імені Лесі Українки, кафедра публічного управління та адміністрування Університету Григорія Сковороди в Переяславі, кафедра педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту Комунального закладу Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Судові органи та правозахисні організації:
Вінницький міський суд Вінницької області, Роменський міськрайонний суд, Шосткинський міськрайонний суд Сумської області, Освітній дім прав людини в Чернігові, Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області, Координаційна рада молодих юристів, Національна поліція України в Сумській області, Головне територіальне управління юстиції в Сумській області, Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Сумській області, Головне управління Державної податкової служби у Сумській області, Управління державної міграційної служби України у Сумській області, Управління державної пенітенціарної служби України в Сумській області, Центр надання адміністративних послуг у м. Суми, Сумський обласний центр зайнятості, Служба у справах дітей Сумської обласної державної адміністрації, Сумський науково-дослідний експертно-криміналістичний центр МВС України, Конотопський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги, ТОВ «Центр правової допомоги Юрист Онлайн», Торгово-промислова палата, Благодійний фонд «Майбутнє без меж», Благодійний фонд «Добро Ти», Адвокатське об’єднання «Корпус Юріс».
Місцеві органи державної влади та самоврядування:
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Сумської обласної державної адміністрації, Виконавчий комітет Сумської міської ради, Правове управління Сумської міської ради, Білопільська міська рада, Охтирська районна рада, Миколаївська селищна рада, Виконавчий комітет Опішнянської селищної ради, Департамент інспекційної роботи Сумської міської ради, Управління комунального майна Сумської міської ради, Юридичний відділ Шосткинської міської ради, Управління житлово-комунального господарства Роменської міської ради, Управління житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Буринської міської ради, Відділ освіти, культури, молоді та спорту Талалаївської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області, Відділ молодіжної політики Сумської міської ради, Молодіжний центр «Романтика» Сумської міської ради, Департамент освіти і науки Одеської міської ради.
|
Кафедра права та публічного управління здійснює набір на навчання |
||
|
ФОРМИ НАВЧАННЯ |
УМОВИ НАВЧАННЯ |
|
| денна | заочна | бюджет | контракт | |
| НАЗВА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ | ||
| ПРАВО | ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ | ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ |
| РІВЕНЬ ВИЩОЇ ОСВІТИ | ||
| ПЕРШИЙ (БАКАЛАВРСЬКИЙ) |
ДРУГИЙ (МАГІСТЕРСЬКИЙ) |
ТРЕТІЙ (ОСВІТНЬО-НАУКОВИЙ) |
|
СТУПІНЬ ТА НАЗВА КВАЛІФІКАЦІЇ |
||
|
Ступінь вищої освіти – бакалавр |
Магістр. |
Доктор філософії (PhD) |
| МЕТА ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ | ||
| Підготовка правників, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі правничої діяльності з розумінням природи і змісту її правових доктрин, принципів, правових інститутів, а також меж правового регулювання різних суспільних відносин, які відповідають потребам міжнародного та національного ринків праці, у тому числі й Сумської області; забезпечення відповідно до місії та стратегії університету максимального сприяння розвитку здобувачів вищої освіти як свідомих і відповідальних громадян, цілісних та культурних особистостей, конкурентоспроможних професіоналів та лідерів шляхом органічного поєднання освітньої, наукової та інноваційної діяльності на засадах академічної доброчесності. |
Професійна підготовка конкурентоспроможних фахівців з публічного управління та адміністрування, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері публічного управління та адміністрування на державному та регіональному рівнях та у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та впровадження інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог з метою забезпечення прав і свобод людини, просування демократичних цінностей та розвиток у відповідності зі світовими та європейськими нормами для досягнення сталого розвитку |
Підготовка ерудованих, висококваліфікованих і конкурентоспроможних фахівців, які володіють методологією наукової та практичної діяльності в галузі публічного управління та адміністрування, здатні до формування системи нових наукових знань щодо розв’язання комплексних завдань у сфері державної служби, продукування ідей, провадження дослідницько-інноваційної діяльності, проведення оригінальних наукових досліджень, спрямованих на розширення та переоцінку існуючого досвіду з публічного управління та адміністрування. |
| ОСОБЛИВОСТІ ПРОГРАМИ | ||
|
Освітня програма є унікальною для Сумського регіону, оскільки надає здобувачам вищої освіти можливість опанувати як стандартні загальні та спеціальні компетентності правника, так і знання, вміння й навички в галузі освітнього права. З огляду на реформування вітчизняної освітньої системи, це значно збагачує професійний потенціал здобувачів і підвищує їх конкурентоздатність на ринку праці. Програма, розроблена у співпраці з представниками органів місцевого самоврядування, депутатами та правозахисними організаціями Сумського регіону, готує фахівців для роботи у правозастосуванні з урахуванням місцевого самоврядування. Вона поєднує теоретичні знання та практичні навички, враховуючи реалії місцевих громад. Залучення партнерів до семінарів, конференцій і майстер-класів підвищує якість підготовки. Студенти працюють над реальними кейсами, що розвиває їхні навички для роботи в органах влади, правозахисних організаціях та органах правопорядку. Особливу увагу приділено формуванню лідерських якостей, комунікаційних навичок і здатності до роботи в команді. Бакалаври набувають практичних навичок під час ознайомчої, навчальної та виробничої практик, а також в Юридичній клініці СумДПУ імені А.С. Макаренка. |
Особливістю є регіональний аспект, який дозволяє враховувати специфіку управлінських процесів у Сумському регіоні, що робить навчання максимально прикладним і практико орієнтованим. Програма поєднує теоретичні знання та практичні навички, враховуючи реалії місцевих громад. Залучення представників органів влади та місцевого самоврядування, громадських організацій до семінарів, конференцій і майстер-класів підвищує якість підготовки. Студенти працюють над реальними кейсами, що розвиває їхні навички для роботи у сфері публічного управління та адміністрування. Випускники програми володіють високим рівнем соціальної відповідальності, готовністю реалізовувати реформи у державному управлінні та сприяти позитивним змінам у суспільстві, завдяки чому стають конкурентоспроможними на ринку праці та готовими до професійних викликів. Регіональний аспект програми зосереджений на стратегічному управлінні розвитком громад і територій, децентралізації, управлінні змінами та сталому розвитку. Важливими елементами є аналіз регіональної політики, розробка та реалізація стратегій розвитку громад, впровадження інновацій у публічному управлінні, а також забезпечення ефективної взаємодії між органами влади і суспільством. Програма орієнтована на підвищення ефективності управлінських процесів відповідно до сучасних європейських стандартів, забезпечуючи гармонійне поєднання теорії, практики та інновацій. |
Освітньо-наукова програма інтегрує освітню та наукову складові. Освітня складова скерована на вивчення науково-теоретичних та прикладних навчальних курсів, пов’язаних із плануванням, розробкою та реалізацією дослідно-експериментальної роботи та підвищенням її ефективності, формування комунікаційних та аналітичних компетентностей державного службовця. Наукова складова програми передбачає проведення власного дослідження, результати якого мають наукову новизну і практичне значення в сфері економіки. Освітньо-наукова програма містить обов’язкову та варіативну складові. Обов’язкова частина включає дисципліни циклів загальної та професійної підготовки. Цикл загальної підготовки спрямований на формування у здобувачів освіти: загального наукового світогляду у формі понять, концепцій, принципів та підходів до їх використання для пояснення фактів і прогнозування результатів науково-дослідної роботи; універсальних навичок проєктної діяльності, реалізації дослідницько-експериментальної роботи та підвищення її ефективності із дотриманням норм академічної доброчесності; компетентностей з української та іноземної мови, достатных для розуміння, презентації й обговорення результатів дослідження з широкою спільнотою відповідно до специфіки спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування; професійних компетентностей викладача, здатного до безперервного саморозвитку і самовдосконалення. Цикл професійної підготовки орієнтує на формування у здобувачів освіти передових концептуальних знань, новітніх теорій, технологій, методології вивчення теоретичних і прикладних проблеми у сфері публічного управління та адміністрування, поглиблену підготовку у формуванні дослідницьких навичок докторів філософії з публічного управління та адміністрування. Унікальність програми полягає у:
|
| ПРИДАТНІСТЬ ВИПУСКНИКІВ ДО ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ | ||
|
Бакалавр з права здатний розв’язувати типові задачі та практичні проблеми у професійній діяльності у галузі права та виконувати зазначену професійну роботу за ДК 003:2010 і може займати первинні посади:
|
Магістр з публічного управління та адміністрування здатний розв’язувати комплексні задачі в галузі публічного управління та адміністрування, здійснювати ефективне управління в державному секторі, органах місцевого самоврядування, а також у громадських організаціях та політичних партіях, можуть займати керівні посади або працювати на посадах провідних спеціалістів у різних підрозділах органів державної влади та місцевого самоврядування, а також можуть виконувати функції аналітиків, експертів, проектних менеджерів, радників, консультантів, спеціалістів з персоналу та зв’язків з громадськістю тобто виконувати управлінські функції відповідно до стандартів Державного класифікатора професій ДК 003:2010, що дає їм змогу успішно інтегруватися в професійне середовище та працювати в умовах постійно змінюваної соціально-економічної та політичної ситуації:
|
Працевлаштування на посадах наукових і науково-педагогічних працівників у наукових установах і закладах вищої освіти, інших посадах, що потребують кваліфікації доктора філософії з публічного управління та адміністрування, зокрема на посадах наукових консультантів, експертів, аналітиків в органах влади, місцевих державних адміністраціях, органах місцевого самоврядування, політичних партіях і громадських організаціях, керівників організаційних служб, керуючих справами |