Захист прав споживачів – складова частина захисту прав людини

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

29 лютого правознавці в рамках проєкту «Вас чекають у суді» взяли участь у зустрічі фахівців «Захист прав споживачів», організованої Зарічним районним судом м. Суми та Регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області.

У зустрічі взяли участь голова Зарічного районного суду м. Суми Ганна Шелєхова, головний спеціаліст відділу забезпечення роботи контактного центру Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області Яна Кравець, головний спеціаліст Відділу торгівлі, побуту та захисту прав споживачів СМР Тетяна Горбатенко, головний спеціаліст управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби у Сумській області Тетяна Язикова.

Голова суду Ганна Шелєхова в своїй промові наголосила, що від купівлі неякісного товару ніхто не застрахований. Проте, не всі знають як діяти та куди звертатися у разі порушення прав споживачів.

Представниця Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області Яна Кравець розповіла про правила покупок через інтернет, про право покупця розірвати укладений через інтернет договір та про витрати, пов’язані з поверненням продукції. Присутнім було доведено до відома перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню).

Головний спеціаліст Відділу торгівлі, побуту та захисту прав споживачів СМР Тетяна Горбатенко розповіла про права та обов’язки як продавця, так і покупця, про документи, які допомогають захистити права споживача, а також про гарантійні строки, встановлені законодавством.

Учасники зустрічі жваво обговорювали проблеми обмінного фонду товарів, виплати споживачеві неустойки за затримки усунення недоліків.

Головний спеціаліст управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби у Сумській області Тетяна Язикова розповіла про основні завдання, обов’язки  та функції управління.

Доповідач зазначила, що в разі порушення прав споживача, в разі не надання послуги або надання послуги неналежної якості – можна звернутися до Держпродспоживслужби у Сумській області з письмовою заявою. Спеціалісти управління в межах своєї компетенції допоможуть розібратися в ситуації та надати допомогу.

Суддя-спікер Ганна Шелєхова зазначила, якщо порушені права споживачів не вдалося вирішити в позасудовий спосіб, то можна звернутися до суду з позовом для захисту своїх прав. Споживач, право якого порушене і який у зв’язку саме з цим подає позов, звільняється від сплати судового збору.

Було звернуто увагу присутніх на обов’язок доведення в суді своєї позиції, надання належних доказів, адже суд за власною ініціативою збором доказів не займається, а за вмотивованим клопотанням може сприяти їх витребуванню. При розгляді даної категорії справ доказами в обґрунтування своїх доводів можуть бути крім іншого також покази свідків та експертів, висновки експертиз тощо.

Голова суду озвучила судову статистику щодо кількості розглянутих справ, розповіла про судову практику розгляду справ щодо захисту прав споживачів. Навела приклади з судової практики.

Учасники зустрічі приймали активну участь в обговоренні теми, ставили лекторам цікаві та вельми актуальні питання.

 

© 2022 Кафедра права та методики викладання правознавства.
При копіюванні текстової інформації і фотографій посилання на сайт обов'язкове.

Меню

Мій розклад